Jump to content

Prof. Dr. Stephan Weyers

Fast facts

Publications

Monograph

  • C. D. Grewe, M. G. Arredondo Hidalgo, J. Barrón Vidales, M. Calderon Niquin, A. Choy Pun, E. Conraud Koellner, J. García Fronti, A. Garrido Hernández, J. Gómez Fronti, M. Huang, R. Latorre Vivar, P. Li, Y. Martin Ferlaino, A. M. Orozco Rojas, H. Wang, S. Weyers, C. Wolff, and J. Yang, Indu Twin Bachelor Program: Handbook. Dortmund: Fachhochschule Dortmund, 2024.
    Open publication
  • M. Brinkman, S. Fankhauser, B. Irons, and S. Weyers, The carbon market in 2020: volumes, prices and gains from trade. Leeds ; London: Centre for Climate Change Economics and Policy, 2009 [Online]. Available: https://www.lse.ac.uk/granthaminstitute/publication/the-carbon-market-in-2020-volumes-prices-and-gains-from-trade/
    Open publication

Anthology contribution

  • S. Weyers, “Professur für Mathematik und Didaktik,” in Klasse in der Masse - KiM, Gießen: Technische Hochschule Mittelhessen, 2020, pp. 18–27.
    Open publication

Conference paper

  • S. Weyers, “Klausurerfolg mit festen Lerngruppen und anderen aktivierenden Lehrkonzepten,” in Tagungsband zum 4. Symposium zur Hochschullehre in den MINT-Fächern, 2019, pp. 21–29.
    Open publication
  • S. Weyers, “Inverted Classroom meets Gamification - Einsatz eines Bonuspunktesystems in einer Grundlagenveranstaltung,” in Inverted classroom, vielfältiges Lernen: Begleitband zur Konferenz Inverted Classroom and Beyond 2018, 2018, pp. 239–244.
    Open publication
  • S. Weyers and B. Just, “Gruppenpuzzle und Peer Review - Möglichkeiten zur Methodenvielfalt in Mathematik-Übungen,” in Tagungsband zum 3. Symposium zur Hochschullehre in den MINT-Fächern, 2017, pp. 63–68.
    Open publication
  • S. Weyers and M. Gundlach, “Mathematik anwendungsnah vermitteln im Mathematik-Labor,” in Tagungsband zum 3. Symposium zur Hochschullehre in den MINT-Fächern, 2017, pp. 105–111.
    Open publication

Journal article

  • J. Heiny and S. Weyers, “Wie (effektiv) nutzen Studierende die Selbstlern- und Präsenzphasen einer Flipped Classroom Veranstaltung?,” Das Hochschulwesen, vol. 65, no. 3, pp. 79–87, 2017.
    Open publication
  • S. Weyers, “Lq-solutions to the Cosserat spectrum in bounded and exterior domains,” Analysis : International Mathematical Journal of Analysis and its Applications, vol. 26, no. 1, pp. 85–167, 2006.
    Open publication
  • C. G. Simader and S. Weyers, “An operator related to the Cosserat spectrum,” Analysis : International Mathematical Journal of Analysis and its Applications, vol. 26, no. 1, pp. 169–198, 2006.
    Open publication

Conference band

  • M. Olivos, C. Reimann, S. Weyers, and C. Wolff, Eds., Dortmund International Research Conference 2021 : conference proceedings. Dortmund: Fachhochschule Dortmund, IDiAL - Institute for the Digital Transformation of Application and Living Domains, 2021.
    Open publication

Scientific lecture

  • S. Weyers, Erfahrungen und Lösungsansätze deutscher Hochschulen im Umgang mit komplexen Rahmenbedingungen in Lateinamerika. 2021.
    Open publication
  • S. Weyers, Klausurerfolg mit festen Lerngruppen und anderen aktivierenden Lehrkonzepten. 2019.
    Open publication
  • S. Weyers, Knowledge Cafe Beitrag: Inverted Classroom meets Gamification – Einsatz eines Bonuspunktesystems in einer Grundlagenveranstaltung. 2018.
    Open publication
  • S. Weyers, Pecha-Kucha-Vortrag: Erfahrungen als Student undercover. 2017.
    Open publication
  • S. Weyers, Erfahrungen beim Eingangstest Mittelstufenmathematik für Studienanfänger. 2015.
    Open publication

Organization of exhibition, workshop, congress, trade fair

  • S. Weyers, Mathematik anwendungsnah vermitteln im Mathematik-Labor. 2017.
    Open publication
  • S. Weyers, Gruppenpuzzle und Peer Review – Möglichkeiten zur Methodenvielfalt in Mathematik-Übungen. 2017.
    Open publication
  • S. Weyers, Anwendungsnahe Versuche im Mathematik-Labor. 2017.
    Open publication
  • S. Weyers, Gemeinsam sind wir stärker – Peer Instruction in den MINT Grundlagen. 2015.
    Open publication

Participation in third-party exhibitions

  • S. Weyers, Poster-Präsentation: Tutorielle Unterstützung von Lernprozessen im Labor. 2017.
    Open publication
  • S. Weyers, Poster-Präsentation: Anwendungsnahe Versuche im Mathematik-Labor. 2016.
    Open publication
  • S. Weyers, Poster-Präsentation: Peer Review als Lehrmethode im Rahmen von Übungen zu Mathematik-Vorlesungen an Hochschulen. 2015.
    Open publication

Miscellaneous

  • S. Weyers, Panel Diskussion: Virtual and Blended Mobility in Higher Education. 2020.
    Open publication

Teaching

Running educational projects

Finished educational projects

Notes and references

This site uses cookies to ensure the functionality of the website and to collect statistical data. You can object to the statistical collection via the data protection settings (opt-out).

Settings(Opens in a new tab)